რა არის პასუხისმგებლობა??

Posted: ოქტომბერი 3, 2011 in მე მე მე
ტეგები:

ჩემს პოსტებს ყველაზე ხშირად ჩემი მეგობარი ბიჭები კითხულობენ და აქ ეძებენ  პასუხებს ჩემს ბოლოდროინდელ საქციელებზე ხოლმე.უნდა გავახარო,ამ პოსტში ნამდვილად იპოვიან რასაც ეძებენ.მართალია ბოლოდროინდელი ამბებისგან  ემოციები შემომაკლდა და დავიცალე,მაგრამ ერთის მხრივ ვფიქრობ რომ ეს კარგია და ახლა უკეთ გამომდის რაღაცეების გადაფასება.ყოველთვის კარგია ერთი დარტყმით მიიღო ყველაფერი და მერე ნელნელა გადახარშო,ვიდრე ნაწილ ნაწილ და ბოლოს ამოგასხას და ვეღარ დაიტიო.

დღეს მინდა გესაუბროთ პასუხისმგებლობაზე.რას ნიშნავს ეს სიტყვა საერთოდ? ჩემი გადმოსახედიდან პასუხისმგებლობა უნდა იყოს რაღაცა ცოტა არასასიამოვნოდ შესასრულებელი პროცესი,რომელიც გაკისრია და გიწევს გააკეთო  ისეთი რამ რაც არ გინდა მაგრამ u have to.

პასუხისმგებლობის გრძნობა ისევე როგორც ყველაფერი სხვა ბავშვობიდანვე უნდა ჩაენერგოს ადამიანს რომ მერე ასაკის მატებასთან ერთად სწორად აღიქვას და შეასრულოს.ასევე ვფიქრობ რომ არსებობს სასიამოვნოდ აღსაქმელი პასუხისმგებლობის შემთხვევებიც,როცა განა იმიტომ აკეთებ რამეს რომ ვალდებული ხარ,არამედ იმიტომ რომ გსიამოვნებს.საერთოდ ცოტა ძნელი აღსაქმელი იქნებოდა სამყარო ამ გრძნობის გარეშე.

ეხლა ვფიქრობ ჩამოვთვალო მე რა პასუხისმგებლობები მაკისრია. განზოგადებულ სამშობლოზე, ღმერთზე, მამულზე, ენაზე და მისთანებზე არ მინდა. თურმე ზოგ მათგანს სოციალური პასუხისმგებლობა ჰქვია,ზოგს რელიგიური,ზოგს საკანონმდებლო,საგანმანათლებლო თუ როგორც არის და ა.შ. ისიც გავიგე რომ თურმე პასუხისმგებლობა შეიძლება აღებულ იქნას ნებაყოფლობით ან ვინმეს ზეწოლით.კანონის წინაშეც ყველანი თანასწორები ვყოფილვართ.

აი უბრალო ყოველდღიური პასუხისმგებლობები რა არის?

მე ვფიქრობ რომ ეს გრძნობა პირდაპირ არის დაკავშირებული და მიბმული ღირსებასთან.

ალბათ პირველი არის ოჯახი.ჩემი სამი წევრისგან შემდგარი ოჯახი, რომელშიც არც ერთი წევრი არ ეკითხება მეორეს რას აკეთებს,სად მიდის,როდის მოვა,რატომ წავიდა და ა.შ. პასუხისმგებლობის შეგრძნება მაინც მაქვს წარმოიდგინეთ.ვიცი რომ უნდა მივხედო ,,ამხელა ” ოჯახს, დავრეცხო, დავალაგო, სადილი ვამზადო, სხვა გზა არ მაქვს =)) ხანდახან კიდეც მიხარია ეს ამბავი,ძირითადად მეზარება :დ

თვითონ ამ სიტყვას თუ დავუკვირდებით ორი ნაწილისგან შედგება და პასუხის გებაზე მეტყველებს.პასუხის გებაზე ვინმეს წინაშე.ანუ რაღაცა ისეთია რომ გააკეთებ ან არ გააკეთებ და მერე მომავალში აგებ პასუხს.ხო მასე გამოდის?

რავიცი მე ასე აღვიქვავ და სხვები თურმე სხვანაირად.

ასეთი ფრაზაც გამიგია ,,პასუხისმგებლობას გაექცაო”. ძირითადად სერიალებში ამბობენ ხოლმე როცა კაცი ორსულ საყვარელს ტოვებს აი მაშინ :დ

მე ჯერ მსგავსი შემთხვევა არ მქონია მაგრამ მაინც დადგა ეს სიტყვა ჩემს დღის წესრიგში და მასზე საკმაო ხანი ვფიქრობდი გადაბმულად,დღე და ღამე,ძილში,კითხვისას,მისი სურათის ყურებისას,ჭამის დროს და მოკლედ ყოველთვის მთელი ერთი კვირა.და დღეს გადავწყვიტე დამეწერა რაც მომაფიქრდა.

სხვა?ოჯახის გარდა,ის რომ მე შვილი ვარ და ანგარიშვალდებული (პასუხისმგებელი) რომ მშობლებს(მშობელს) გარკვეულ ასაკამდე დავემორჩილო (საქართველოში ეს გარკვეული ასაკი დამოკიდებულია იმაზე თუ რამდენად რქიანი ხარ თორემ სრულწლოვანების აღქმა ჩვენთან ცოტა დარღვეულია). გასაგებია ეს და ისიც რომ მშობელმა უნდა გარჩინოს სანამ ამის ხასიათზე იქნება,ან შიგადაშიგ მაინც გარჩინოს (ესეც ხასიათის მიხედვით),და ამ დროს წარმოიდგინეთ მე რომ დავიწყო თითაწეულმა: მამა,შენ პასუხისმგებელი ხარ ჩემს წინაშე და უნდა მიყიდო ის ზმანი გუშინ რომ ვნახე,შამპუნიც უნდა მიყიდო თავისი ბალზამით და თმის ნიღაბით, ახალი ფეხსაცმელიც მინდა,ჩანთაც, ტელეფონიც გამიბანძდა და მიდი ეხლა აბა შეასრულე დაკისრებული პასუხისმგებლობა,აბა რომ მაკეთებდი რა გეგონა? :დ:დ:დ

ხო მაგარია? ;დ

კარგი ეხლა სხვაგან გადავუხვიოთ. აი წყვილს რა პასუხისმგებლობა აქვთ ერთმანეთის წინაშე? რომ არ უღალატონ, დღეში ერთხელ მაინც მოიკითხონ და ყურადღებიანები იყვნენ? მგონი ძირითადი ესენია (გოგოს გადმოსახედიდან). რატომ უნდა იყოს რომელიმე მათგანი ძალით გასაკეთებელი? და თუ არის რატომ არ უნდა დამთავრდეს ყველაფერი იქვე სადაც კი აღმოაჩენ რომ არასასიამოვნოდ შესასრულებელი  პროცედურის სიაში ხარ? ეს ხომ არ არის ოჯახი,ეს უფრო ადვილი შემთხვევაა და ,,პერესტროიკას” ექვემდებარება=)). უნდა დამთავრდეს.

ხოდა დამთავრდა =))

კომენტარები
  1. ninola's blog :))) ამბობს:

    როცა უკვე რაღაც ”ვალდებულების” გრძნობას აღმოაჩენ და გრძნობ რომ ” უკვე შუადღა და უი უნდა მიწერო ან დაურეკო თურმე”…(იმიტომ რომ ვალდებული ხარ) მაშინ ჯობია ის ურთიერთობა დაამთავრო,იმიტომ რომ ეს ურთიერთობა არაა…როცა გიყვარს ის ყურადღბა თუ რაცაა შიგნიდან უნდა მოდიოდეს და ტელეფონი გათიშული არ უნდა გქონდეს რომ ისევ დარეკვა უნდა გინდოდეს….
    ჩემი აზრით ესაა ურთიერთობა….სიყვარული….

  2. qetusia ამბობს:

    გეთანხმები =))რატომღაც ძალიან ხშირად ამ ბოლო დროს :დ

კომენტარის დატოვება

